tripiha

معرفی بهترین غذاهای روسیه

بیف استراگانف یکی از محبوب ترین غذاهای روسیه در دنیا است. این غذای روسی، طرفداران زیادی بین گردشگران ایرانی و خارجی دارد. یکی از دغدغه های مهم گردشگران در سفر به روسیه، پیدا کردن غذای مناسب و سالم است. در این مقاله بهترین غذاهای روسیه معرفی شده اند. با شناخت غذاهای روسی می توانید مطابق با سلیقه دلخواهتان از غذاهای روسی لذت ببرید.

روسیه غذا چی بخوریم؟

بورش | Borscht

بورش سوپ چغندر سنتی روسیه است. این سوپ در روسیه و اوکراین طرفداران زیادی دارد. بورش غذای محبوب این کشورها، در فصل زمستان است. تهیه این سوپ خوشمزه روسی، حدود 3 ساعت طول میکشد. راین سوپ از چغندر، گوشت و سبزیجات سرخ شده از جمله کلم، هویج، پیاز و سیب زمینی درست می شود. سوپ بورش در اغلب رستوران های روسیه همراه با یک حبه خامه ترش تازه روی آن و نان سیر مخصوص به نام پامپوشکا سرو می شود.

بلینی (پنکیک روسی)

پخت پنکیک ها در روسیه قدمتی طولانی دارد. بلینی در واقع پنکیک گندم است. این پنکیک خوشمزه با موادی مانند مربا، پنیر، خامه ترش، خاویار، پیاز یا حتی شربت شکلات رول می شود. پنکیک بلینی از خوراکی های محبوب روسیه بین گردشگران است. نوع سنتی این پنکیک نیز بسیار متفاوت است. پنکیک های سنتی با خامه ترش و ماهی قزل آلا، خاویار یا قارچ و توت ها پر می شوند. اگر به طعم های شیرین علاقه دارید، حتما این نوع بلینی را امتحان کنید.

پلمنی

غذای روسی پلمنی، شباهت زیادی به غذاهای چینی دارد. پلمنی کوفته های شیرین پرشده با گوشت چرخ کرده است. پلمنی جزو غذاهای اصیل ذر خانواده های روس است. احتمالا این غذا را در فیلم های چینی و روسی و انیمه ها نیز به فراوانی دیده باشید. در بیشتر رستوران های روسیه این غذا همراه با کره و خامه ترش، یا در آبگوشت سوپ سرو می شود.

بیف استروگانف

بیف استروگانف معروف ترین غذای روسیه در دنیا است. احتمالا شما هم نمی دانستید که منشا اصلی این غذای خوشمزه به روسیه بر می گردد. بیف استروگانف شامل نوارهای گوشت گاو سرخ شده است که در سس خامه ای ترش (اسمتانا) با قارچ یا گوجه فرنگی و اغلب با برنج، نودل یا سیب زمینی سرو می شود. بیف استروگانف از محبوب ترین غذاهای روسی، بین گردشگران ایرانی محسوب می شود.

کاشا (فرنی)

اگر می خواهید به سبک روس ها صبحانه بخورید، کاشا را از دست ندهید. کاشا در واقع نوعی فرنی روسی است. در این غذای روسیه، بلغور جو دو سر در شیر یا آب جوشانده می شود و اغلب با کره ، شکر یا شیر غلیظ شده سرو می شود. فرنی گندم سیاه بسیار سالم است. این غذای مقوی بهترین گزینه برای گردشگران سالمند است.

آکروشکا

آکروشکا از محبوب ترین سوپ های روسیه است. این سوپ سرد، از غذاهای پرطرفدار روسی در فصل تابستان است. این سوپ ترکیبی از سبزیجات خام، سیب زمینی آب پز، تخم مرغ و گوشت پخته شده مانند گوشت گاو، گوساله، سوسیس یا ژامبون با کواس است. کواس نوشیدنی غیر الکلی است که از تخمیر نان سیاه یا چاودار تهیه می شود. اگر در فصل تابستان به روسیه سفر کردید، حتما آکراشکا را امتحان کنید.

پیروزکی

پیروزوکی در واقع نوعی پیراشکی در روسیه است. این پیراشکی خوشمزه پر از سیب زمینی، گوشت، کلم با پنیر است. پیروزکی از خوراکی های محبوب کشور روسیه در بین گردشگران است. همچنین این غذا یک میان وعده بسیار محبوب در مدارس و کارخانه های روسیه محسوب می شود.

شیشلیک روسی

شیشلیک از غذای محبوب روسیه، بین گردشگران خارجی و ایرانی است. شلیک معمولاً با گوشت بره، خوک یا مرغ درست می شود و برای چند ساعت در طعم دهنده های مختلف مانند مارینادها کفیر، سس سویا یا آب لیمو، ادویه جات ترشی جات و گاهی سبزیجاتی مانند پیاز، سیر یا گوجه فرنگی خوابانده می شود. اغلب روس ها در کنار این غذا سیب زمینی زغالی در فویل ، یا سبزیجات کبابی سرو میکنند.

اولیویه (سالاد روسی)

الویه روسی شباهت زیادی به سالاد ماکارانی و الویه دارد. سالاد الویه با سبزیجات، گوشت، تخم مرغ و با سس مایونز تهیه می شود. این یک سالاد سنگین، سیر کننده و دلچسب است که محبوب ترین سالاد برای سال نو، بزرگترین تعطیلات سال در روسیه است. این غذای روسی در بین کودکان نیز محبوبیت خاصی دارد.

لیست بهترین غذاهای روسیه

در رستوران ها و غرفه های خیابانی روسیه غذاهای متنوعی یافت می شود. چشیدن طعم این غذاها تجربه ای جذاب در تور روسیه است. اگر به روسیه سفر کردید، حتما غذاهای زیر را امتحان کنید:

بورش

بلینی

پلمنی

بیف استرواگانف

کاشا

پیزوکی

شیشلیک

الویه

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید