tripiha

معرفی بهترین سوغاتی های روسیه

قدیمی ترین سماورهای ذغالی دنیا به کشور روسیه تعلق دارند. روسیه پر از سوغاتی های رمزآلود و خاص است که کمتر کسی آنها را می شناسد. ما در این مقاله بهترین سوغاتی های روسیه را معرفی کرده ایم. با شناخت کاربردی ترین سوغاتی های این کشور، بهترین یادگاری را از تور روسیه برای دوستانتان به ارمغان ببرید.

از روسیه سوغاتی چی بخریم؟

عروسک‌های ماتریوشکا

عروسک های ماتریوشکا از معروف ترین سوغاتی های کشور روسیه هستند. کلمه ی ماتریوشکا در زبان روسی به معنای مادر است. این عروسک ها ، مجموعه‌ای از عروسک‌های کوچک‌تر درون هم است. شکل ماتریوشکا به صورت زنی روسی با روسری و لباس سنتی است. جنس عروسک های ماتریوشکا از چوب دست ساز است. بازار های سن‌پترزبورگ و مسکو بهترین مکان برای تهیه این سوغاتی های زیبای روسیه هستند. این عروسک ها یکی از بهترین سوغاتی های روسیه برای کودکان نیز محسوب می شوند.

ظرف‌های خولخوم

ظرف های گرد و چوبی خولخوم، از بهترین سوغاتی های روسیه هستند. این ظرف های سنتی با نقش ها و طرح های متنوع و زیبا، بهترین هدیه برای دوستانتان است. خولخوم به عنوان ظروف زینتی شناخته می شود. اما بسیاری از مردم روسیه از آن در آشپزخانه هایشان نیز استفاده می کنند. این سوغاتی های روسیه را می توانید از بازار های سنتی روسیه و مسکو تهیه کنید.

سماور

نخستین سماورهای ذغالی دنیا در روسیه ساخته شده است. سماورهای روسی در اندازه و جنس های مختلف مسی، نقره و … در بازارهای این کشور موجود است. چای های ذغالی با این سماورها، طعمی بی نظیر دارد. با خرید این سماور ها، طعم بی نظیر چای های ذغالی روسی را با خود به خانه ببرید.

خاویار

خاویار ارزشمندترین سوغاتی روسیه است. خاویار دریای خزر از مرغوب ترین خاویارهای دنیا محسوب می شود. انواع مختلفی از خاویارها را می توانید از همه در بازارها و فروشگاه‌های روسیه تهیه کنید. همانطور که میدانید خاویار خواص مفید بسیاری برای سلامتی دارد. بنابراین یکی از بهترین سوغاتی های روسیه برای دوستانتان محسوب می شود. همچنین اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، حتما خاویار روسیه را امتحان کنید.

کهربا

سنگ کهربا از ارزشمندترین سوغاتی های روسیه است. این سنگ های زینتی در رنگ های مختلفی وجود دارد. از کهربا در ساخت جواهرات و لوازم تزئینی نیز استفاده می کنند. لوازم تزئینی و جواهرات کهربا را می توانید در همه بازار های سنتی روسیه پیدا کنید. این سوغاتی های خاص روسیه، یک یادگاری عالی برای دوستانتان است.

شال‌های پاولوپوساد

شال های پاولوپوساد یکی از محبوب ترین سوغاتی های روسیه است. این شال های سنتی با طرح ها و رنگ بندی های خاص و زیبا، بهترین یادگاری برای خانم ها هستند. زنان و دختران روسیه در فصل زمستان، با استفاده از این شال ها خودشان را می پوشانند. شال های پاولوپوساد، جایگاه ویژه ای در فرهنگ این کشور دارند. این سوغاتی های زیبا را می توانید به فراوانی در بازارها و فروشگاه‌های مختلف روسیه پیدا کنید.

کفش‌های چرمی والنکی

کفش های چرمی از خاص ترین صنایع دستی روسیه هستند. این کفش ها به والنکی معروف هستند. جنس این کفش های روسی از پشم است. به دلیل هوای سرد روسیه، مردم از این کفش های گرم در فصل زمستان استفاده می کنند. این سوغاتی های روسیه، طرفداران زیادی بین گردشگران دارند.

تخم‌مرغ‌های فابرگ

تخم مرغ های فابرگ از لاکچری ترین سوغاتی های روسیه محسوب می شوند. این تخم مرغ ها با استفاده از فلزات ارزشمندی مانند برن و مس ساخته می شود. نقش های هنری خاص و زیبایی روی این تخم مرغ ها وجود دارد. از این سوغاتی های خاص روسیه می توان به عنوان جا جواهری و یا دکوری استفاده کرد. قیمت این سوغاتی های خاص از 3 دلار شروع شده و به چند میلیون دلار نیز می رسد.

کلاه گورو اوشانکا

گورو اوشانکا یک کلاه سنتی در کشور روسیه است. مردم روسیه در فصل زمستان، با این کلاه سر و گردن خود را می پوشانند. جنس این کلاه روسی از پوست حیواناتی مانند گوسفند و خرگوش است. این کلاه زمستانی و گرم، یکی از بهترین سوغاتی های روسیه است.

لیست بهترین سوغاتی های روسیه

گوشه و کنار تفلیس و روسیه پر از سوغاتی های خاص و زیبا است. این سوغاتی های روسیه را می توانید در همه ی بازارها و مراکز خرید این کشور به راحتی پیدا کنید. در ادامه لیستی از بهترین سوغاتی های این کشور معرفی شده اند:

عروسک‌های ماتریوشکا

سماور

خاویار

کهربا

ظرف‌های خولخوم

شال‌های پاولوپوساد

کفش‌های چرمی والنکی

تخم‌مرغ‌های فابرگ

کلاه گورو اوشانکا

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید