tripiha

معرفی بهترین سوغاتی های ارمنستان

مربای گردو، یکی از خاص ترین سوغاتی های ارمنستان است. این کشور پر از صنایع دستی ارزشمند و خوراکی های خوشمزه است. در این مقاله بهترین سوغاتی های ارمنستان معرفی شده اند. با شناخت سوغاتی های ارمنستان میتوانید بهترینت یادگاری ها را از تور ارمنستان برای دوستانتان به ارمغان ببرید.

از ارمنستان سوغاتی چی بخریم؟

خاچکار ارمنستان

خاچکار یکی از خاص ترین سوغاتی های ارمنستان است. خاچکار در واقع نوعی شی تزئینی، از جنس سنگ یا چوب است. هنرمندان ارمنستان روی این چوب و سنگ ها، طرح های خاصی از گل ها و گیاهان و صلیب را حکاکی می کنند. این سوغاتی های زیبای ارمنستان را می توانید از بازارهای سنتی این کشور تهیه کنید.

جواهرات ارمنی

جواهرات ارمنی، محبوب ترین سوغاتی کشور ارمنستان است. ارمنستان برای هر نوع سن و سلیقه ای، جواهرات جذاب و منحصر به فردی دارد. این جواهرات بهترین یادگاری برای دوستانتان است.

مدال با طرح های متنوع نیز، از محبوب ترین جواهرات ارمنستان است. طرح دیگران کبیر، یکی از پرطرفدارترین مدال های ارمنستان است. دیگران کبیر نام یکی از پادشاهان قدرتمند ارمنستان است.

فرش و گلیم ارمنی

فرش ها و گلیم های ارمنستان، از بهترین سوغاتی های این کشور هستند. با اینکه این فرش ها جای زیادی را در چمدان شما می گیرند، اما ارزش خرید را دارند. این سوغاتی های زیبا در طرح ها و ابعاد مختلف وجود دارند. جمعه بازار های ارمنستان بهترین مکان برای خرید این سوغاتی های ارمنستان است. این بازار در روزهای شنبه و یکشنبه در بسیاری از شهرهای ارمنستان برگزار می شود. گلیم و فرش های متنوع با قیمت مناسب را میتوانید از این بازار تهیه کنید.

ظروف اناری

انار و کوه آرارت دو نماد مهم کشور ارمنستان هستند. صنایع دستی با اشکال انار، از معروفترین سوغاتی های ارمنستان هستند. وسایل تزیینی، مگنت یخچال، گردنبند و ظروف دکوری از جمله سوغاتی های ارمنستان مزین شده با انار هستند.

ظروف شیشه ای و سفالی با طرح های زیبا و متنوع نیز از بهترین سوغاتی های ارمنستان هستند. همچنین تخته شطرنج و تخته نرد، یک هدیه عالی برای دوستانتان است.

جزوه (Jazzve)

جزوه بهترین سوغاتی ارمنستان برای عاشقان قهوه است. جزوه در واقع همان ظرف قهوه ساز است. این ظرفها معمولا با طرح های خاصی از فرهنگ ارمنستان مانند کوه آرارت تزئین می شوند. ظرف های قهوه ساز جزوه یک یادگاری و سوغاتی مناسب برای همه ی اعضای خانواده است.

مربای گردو ارمنستان

متفاوت ترین مربای گردو را می توانید در ارمنستان امتحان کنید. این مربای زرشکی و سیاه رنگ، مزه ای ملس دارد. بعد از چشیدن طعم این مربا، بی شک به یکی از طرفداران آن تبدیل می شوید. اگر این مربا را به عنوان سوغاتی تهیه کردید، حتما آن را با بسته بندی مناسب در چمدانتان قرار دهید.

قهوه و شکلات ارمنستان

قهوه و شکلات سازی، از صنایع برتر ارمنستان است. شکلات ها و میوه های آغشته به شکلات ارمنستان، طعمی بی نظیر دارند. این سوغاتی های خوشمزه در بین کودکان بسیار محبوب هستند. علاوه بر شکلات قهوه های ارمنستان نیز از بهترین سوغاتی های این کشور هستند. اگر به ارمنستان سفر کردید، حتما قهوه و شکلات این کشور را امتحان کنید.

میوه های خشک

میوه های خشک ارمنستان، طرفداران زیادی بین گردشگران دارند. میوه های خشک زردآلو، آلو و هلو، محبوبیت زیادی دارند. این سوغاتی های خوشمزه سالم ، بهترین سوغاتی برای کودکان هستند. انواع لوازم های ارمنی در طعم های مختلف ترش و شیرین و ملس نیز، از سوغاتی های پرطرفدار این کشور هستند.

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی زیادی در دامنه ی کوه های آرارات ارمنستان می رویند. بنابراین گیاهان دارویی یکی از بهترین سوغاتی های این کشور است. این گیاهان دارای خواص درمانی بسیاری هستند. گیاهان دارویی ارمنستان، بهترین سوغاتی برای سالمندان و بزرگسالان محسوب می شود.

لیست بهترین سوغاتی های ارمنستان

هر شهر ارمنستان دارای سوغات های خاص و منحصر به فردی است. این کشور برای همه از کودکانم گرفته تا سالمندان، پر از یادگاری های مناسب است. در این مقاله برخی از بهترین سوغاتی های ارمنستان را بررسی کردیم که اسامی آن ها به شرح ذیل است:

خاچکار ارمنستان

جواهرات ارمنستان

ظروف اناری

فرش و گلیم

جزوه

مربای گردو، قهوه و شکلات

گیاهان دارویی

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید