tripiha

معرفی بهترین سوغاتی های گرجستان

پنیرهای گرجستان در دنیا معروف اند. این کشور پر از سوغاتی های خوشمزه و صنایع دستی فوق العاده است. ار قصد سفر به گرجستان را دارید، این مقاله به شما کمک میکند تا بهترین سوغاتی ها را برای دوستان و خانوادتان از گرجستان به ارمغان ببرید. ترکیه پر از سوغاتی های دوست داشتنی است. پس حتما از تور گرجستان خود دست پر باز می گردید.

از گرجستان سوغاتی چی بخریم؟

چورچخلا ( Churchkhe)

چورچخلا، یکی از خوشمزه ترین سوغاتی های گرجستان است. چورچخلا نوعی آبنبات گرجی خوشمزه است. در ساخت این آبنبات های گرجی از انواع مغزها مانند گردو، فندق و بادام استفاده می شود. چورچخلا بهترین سوغاتی گرجستان برای همه ی اعضای خانواده به خصوص کودکان است.

کانتسی ( Kantsi)

کانتسی، یکی از خاص ترین سوغاتی های گرجستان است. کانتسی در واقع نوعی ظرف برای نوشیدن آب است که امروزه بیشتر جنبه ی دکوری و تزئینی دارد. جنس این ظروف معمولا از چوب است و حکاکی های خاصی روی آنها وجود دارد. برخی کانتسی ها نیز حکاکی هابی با نقره و طلا دارند. قیمت این کانتسی ها بیشتر است .

خنجر گرجی (Khanjali)

خنجرهای دست ساز گرجی، طرفدارن زیادی بین گردشگران دارند. خانجالی پرطرفدارترین خنجر دو لبه ی گرجستان است. این خنجر را به فراوانی در بازارها و دستفروشی های تفلیس می بینید. غلاف های این خنجر ها با طرح های خاصی حکاکی می شوند.

رومیزی های سنتی

رومیزی های سنتی، یکی از بهترین سوغاتی های گرجستان هستند. این رومیزی های زیبا با رنگ مطرح های جذاب، یک هدیه عالی برای دوستانتان است. با توجه به ابعاد قیمت این رومیزی ها متغیر است. فروشگاه کنار کلیسای سیونی تفلیس یا فروشگاه پشت رستوران اسپانیایی در میدان تاریخی تفلیس، بهترین مکان برای خرید این سوغاتی های گرجستان هستند.

پنیر گرجی

صنعت ساخت لبنیات در گرجستان، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. پنیر های گرجی با طعم منحصر به فرد و کیفیت عالی، یکی از بهترین سوغاتی های این کشور هستند. در مغازه های مخصوص پنیر گرجی، می توانید پنیر تازه گرجی را تهیه کنید. اگر قصد دارید پنیر گرجی را به عنوان سوغاتی همراه خود بیاورید، پنیر دودی با دوام بالا، بهترین انتخاب است. اگر به گرجستان سفر کردید، حتما پنیرهای تازه گرجی را امتحان کنید.

ادویه های گرجستان

ادویه ها از اصلی ترین سوغاتی های گرجستان هستند. خملی سانلی | Hmeli suneli»، محبوب ترین ادویه گرجستان در بین گردشگران است. این ادویه گرجی ترکیبی از گشنیز، شوید، ریحان، برگ بو، مرزنجوش، شنبلیله، جعفری، زعفران، فلفل سیاه، کرفس، آویشن، زوفا، نعنا و فلفل قرمز است. این ادویه، پایه ثابت غذاهای گرجی است. با تهیه این ادویه می توانید طعم غذاهای گرجی را همراه خود به خانه ببرید. این ادویه های خوش رنگ و عطر، بهترین سوغاتی گرجستان برای عاشقان آشپزی نیز محسوب می شود.

جواهرات نقره

ساخت انواع جواهرات نقره در ارمنستان، قدمتی دیرینه دارد. جواهرات نقره در ارمنستان از تنوع بالایی برخوردارند. این سوغاتی های زیبا یک هدیه عالی برای بانوان هستند. انواع این زیورآلات زیبا و سنتی را می توانید از بازارها و دستفروش های تفلیس تهیه کنید.

لیست بهترین سوغاتی های گرجستان

سراسر بازارها و مراکز خرید گرجستان و تفلیس، پر از سوغاتی های زیبا و ارزنده است. این کشور تقریبا برای هر نوع سلیقه و سنی، یک سوغاتی مناسب دارد. همچنین شما می توانید با بودجه های مختلف، از گرجستان برای دوستان و آشنایانتان، سوغاتی بخرید. در ادامه لیستی از بهترین سوغاتی های گرجستان را معرفی کرده ایم:

چورچخلا

کانتسی

پنیر و ادویه های گرجی

جواهرات نقره

خنجر گرجی

رومیزی های سنتی

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید