tripiha

معرفی بهترین سوغاتی های ترکیه و استانبول

شیرینی باقلوا تنها سوغاتی ترکیه نیست ترکیه و استانبول پر از سوغاتی های خوشمزه و رنگارنگ دیگری هم هست.معرفی سوغاتی های ترکیه به شما ارائه شده است. بنابراین می‌توانید قبل از مراجعه به مراکز خرید، تصمیم خود را بگیرید. با اطلاع از قیمت و با در نظر داشتن ظرفیت بار خود برای کودکان، دوستان و آشنایان خود بهترین خرید را داشته باشید و از تور ترکیه خود دست خالی برنگردید. این مقاله بازارچه‌ای از سوغاتی های ترکیه است.

از ترکیه سوغاتی چی بخریم؟

قهوه ترک

ترکیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان قهوه در دنیا است. قهوه ترک بین گردشگران ایرانی و خارجی طرفداران زیادی دارد. میزان کافئین در قهوه ترک بسیار بالا است. این قهوه سنگین در اغلب کافه های ترکیه همراه با شکر سرو میشود. اگر به ترکیه سفر کردید، حتما قهوه ترک آن را امتحان کنید. قهوه ترک و قهوه سازهای دستی، از بهترین سوغاتی های ترکیه هستند.

شیرینی باقلوا

شیرینی باقلوا، محبوب ترین سوغاتی ترکیه است. امکان ندارد کسی به ترکیه سفر کند و باقلوای ترکیه را امتحان نکند.این سوغاتی خوشمزه از لایه های گردو، پسته،عسل و شیره شیرین تشکیل شده است. باقلوای ترکیه را از فروشگاه های همه ی شهرهای ترکیه می توانید تهیه کنید.

شیرینی باسلوق

شیرینی باسلوق، محبوب ترین سوغاتی ترکیبه بین گردشگران خارجی است. مشابه این شیرینی در ایران نیز وجود دارد. اما باسلوق های استانبول و ترکیه، بسیار متفاوت و خوشمزه تر هستند. این سوغاتی های خوشمزه ترکیه، یک یادگاری عالی برای دوستانتان است.

فرش و گلیم

فرش های دستباف و گلیم های ترکیه، از بهترین سوغاتی های این کشور هستند. این فرش ها را معمولا با نام آناتولی می شناسند. فرش و گلیم های ترکیه از کیفیت بالا و تنوع بسیاری برخوردارند. بازار بزرگ و بازار آستارا بهترین مکان برای خرید این سوغاتی های ترکیه هستند. از این گلیم های ترکی میتوانید برای تزیین دیوارهای اتاقتان استفاده کنید.

صابون های ارگانیک

یکی از خاص ترین سوغاتی های ترکیه، صابون های ارگانیک هستند. این صابون ها در رنگ ها و رایحه های مختلفی موجود هستند. رایحه های اسطوخودوس، زیتون، عسل و نعنا، از پرطرفدارترین آنها هستند. صابون سیاه نیز به عنوان یک لایه بردار قوی شناخته می شود. این سوغاتی های خوش عطر و بو ترکیه را می توانید از تمامی بازارهای ترکیه تهیه کنید.

لباس های برند

یکی از تفریحات محبوب در سفر به ترکیه، پاساژگردی و خرید پوشاک برند است. بسیاری از برندهای محبوب مانند Zara …. در مراکز خرید ترکیه شعبه دارند. علاوه بر لباس های برند، پوشاک ترکیه نیز از کیفیت بالایی برخوردارند. اگر علاقه زیادی به سوغاتی های سنتی ندارید، لباس های برند و پوشاک ترکیه، بهترین گزینه هستند.

کیچ های محلی ترک

به صنایع دستی کوچ و تزئینی ترکیه، کیچ گفته می شود. کیچ های محلی، معمولا شامل دکوری های کوچک زیبا هستند. ابن سوغاتی های متنوع ترکیه را می توانید از مردن فروشی های همه ی شهرهای ترکیه تهیه کنید.

لیست بهترین سوغاتی های ترکیه

کشور ترکیه از محبوب ترین کشورهای دنیا برای خرید، محسوب می شود. بسیاری از برندهای مطرح دنیا در مراکز خرید و بازارهای سنتی ترکیه، نمایندگی دارند. علاوه بر این صنایع دستی و خوراکی های ترکیه نیز در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. در ادامه لیستی از بهترین سوغاتی های ترکیه معرفی شده است:

قهوه ترک

انواع شیرینی باقلوا، باسلوق و لوکوم

لباس های برند

فرش و گلیم

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید