tripiha

معرفی بهترین غذاهای گرجستان

بهترین غذاهای گیاهی دنیا متعلق به گرجستان هستند. خینکالی با قارچ و خامه از بهترین غذاهای گرجستان برای گیاهخواران است. گرجستان برای هر نوع سلیقه و سنی، یک غذای خوشمزه و سالم دارد. در این مقاله بهترین غذاهای گرجستان معرفی شده اند. اگر به تفلیس و گرجستان سفر کردید، حتما غذاهای سنتی گرجستان را امتحان کنید.

گرجستان غذا چی بخوریم؟

خینکالی

خینکالی، کوفته گرجستانی است. این غذای گرجی عضو ثابت همه ی جشن ها و مراسمات گرجستان است. خینکالی در واقع یک بقچه خمیری شکل است که با گوشت و ادویه های مخصوص پر می شود. این غذا را به صورت بخارپز یا جوشانده درست می کنند. این غذای گرجستان، همراه با آبگوشت و فلفل سیاه سرو می شود. در رستوران های گرجستان، نوعی خینکالی مخصوص برای گیاهخواران نیز وجود دارد. ابن کوفته گرجستانی شامل قارچ و پنیر و کشک است.

بادریجانی نیگوزیت

بادریجانی از غذاهای سنتی مهم کشور گرجستان است. این غذای گرجی، در واقع نوارهای سرخ شده بادمجان همراه با رب گردو است. بادریجانی طعم شیرین و خوشمزه ای دارد. اگر گیاهخوار هستید و به گرجستان سفر کردید، بادریجانی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

لوبیز

لوبیز گرجستان، شباهت زیادی به خوراک لوبیای خودمان دارد. لوبیز درواقع نوعی سوپ با لوبیای سرخ شده است. این غذا همراه با نان ذرت در همه رستوران های گرجستان، سرو می شود.

کبابی

کبابی محبوب ترین غذای گرجستان در میان گردشگران است. کبابی گوشت چرخ کرده همراه با ادویه های خاص از جمله سماق است. کبابی را همراه با جعفری و خلال های پیاز در نانی شبیه لواش می پیچند. کبابی از محبوب ترین غذاهای غذاهای گرجستان در بین گردشگران ایرانی است.

تلما

تلما، دلمه ی سنتی گرجستان است. این دانه شباهت زیادی به دلمه ی ایرانی دارد. با این تفاوت که در آن از لپه استفاده نمی شود. گوشت چرخ کرده، برنج و سبزی، سه جز اصلی این غذای گرجی هستند.

چکاپولی

چکاپولی، خورشت بره گرجستانی است. این غذای سنتی گرجستان در مراسم های مهم این کشور مانند جشن پاک نیز وجود دارد.خورشت بره یک غذای مقوی و سالم است. این غذای ارمنی را می توانید در همه ی رستوران های گرجستان و تفلیس امتحان کنید.

ساتسیوی

ساتسیوی، غذای سنتی و زمستانی گرجستان است. مردم گرجستان معمولا این غذا را در تعطیلات کریسمس و سال نو، میل می کنند. این غذا شامل مرغ یا بوقلمون با سس گردو، سیر و سبزیجات است. اگر در زمستان به تفلیس سفر کردید، حتما این غذای گرجستان را امتحان کنید.

خاچاپوری

خاچاپوری نان سنتی گرجستان است. این نان طرفداران زیادی بین گردشگران خارجی و مردم محلی دارد. منطقه svaneti، بهترین محل برای امتحان کردن این نان خوشمزه است.

لیست بهترین غذاهای گرجستان

چشیدن طعم جدید غذاهای گرجی، از تفریحات لذتبخش سفر به گرجستان است. خینکالی بهترین غذای گرجستان برای گردشگران گیاهخوار است. بادریجانی و لوبیز از غذاهای محبوب این کشور هستند. اگر علاقمند به غذاهای گوشتی هستید، کبابی و چکاپولی بهترین گزینه است. نان خاچاپوری را نیز حتما در غرفه های خیابانی تفلیس امتحان کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید