tripiha

بهترین غذاهای ارمنستان همراه با معرفی رستوران ها

پیتزاهای تنوری ارمنستان محبوبیت زیادی بین گردشگران دارند. غذاهای ارمنستان یکی از جذابیت های سفر به این کشور است. اغلب غذاهای این کشور با ذائقه ایرانی ها بسیار سازگار است. برخی از غذاهای ارمنی نیز شباهت زیادی به غذاهای ایرانی دارند. در این مقاله بهترین غذاهای ارمنستان معرفی شده اند. همچنین رستوران هایی که می توانید این غذاها را آنجا امتحان کنید، معرفی کرده ایم. این مقاله سفری به دنیای خوشمزه غذاهای ایروان و ارمنستان است.

ارمنستان غذا چی بخوریم؟

خوروات (کباب ارمنی)

خوروات در زبان ارمنی به معنای کباب کردن است. خوروات شامل کباب کردن انواع گوشت، مرغ، گوجه و فلفل می شود. خوروات جزو غذاهای اصلی مراسم های ارمنستان است.

کباب ارمنی طعمی کاملا متفاوت دارد. این غذای ارمنستان همراه با سبزیجات کباب شده مانند بادمجان، گوجه، سیب زمینی و پیاز سرو می شود. در رستوران های خیابان پروشیان و خیابان باربیکیو، میتوانید بهترین کباب خوروات را میل کنید.

دلمه

دلمه از محبوب ترین غذاهای کشورهای خاورمیانه است. کلمه ی دلمه ریشه ای ترکی، به معنی پرشده دارد. دلمه ارمنی شامل گوشت، برنج، پیاز، فلفل و ادویه های مخصوص است. ترکیبی از سبزیجات مختلف مانند گشنیز، جعفری، نعنا و پونه نیز در این غذای ارمنستان وجود دارد. در ادامه لیستی از بهترین رستوران های که می توانید دلمه ارمنی را در آن امتحان کنید، معرفی شده اند:

رستوران دلماما (dolmama)

رستوران غذاهای ملی کاراس

رستوران تاورن ایروان

پیتزای ارمنی

پیتزای ارمنی در ر برخی رستوران های ارمنستان، با نام لاهماجون وجود دارد. این غذای ارمنستانی در کشورهای ترکیه، لبنان، سوریه و قبرس نیز طرفداران زیادی دارد.

پیتزای ارمنی شامل یک لایه نان نازک است. روی این نان را با لایه ای از گوشت گاو یا بره پر می کنند. گوشت لاهماجون را همراه با سبزیجات، پیاز، گوجه فرنگی و ادویه های مختلف مانند پاپریکا، دارچین و زیره، سرخ می کنند. سپس روی نان پیتزا گذاشته و در تنور می پزند. در رستوران تون لاهماجوز میتوانید این غذای محبوب ارمنی را امتحان کنید.

نان لواش ارمنی

نان لواش ارمنستان طرفداران زیادی بین مردم محلی و گردشگران خارجی دارد. این نان طعمی کاملا متفاوت با نام های لواش صنعتی معمولی دارد. مردم ارمنستان معمولا همراه با بیشتر غذاهایشان نان لواش ارمنی می خورند.

بهترین مکان برای چشیدن طعم نان لواش ارمنی، رستوران لواش است. در این رستوران انواع لقمه نان های لواش با خامه، تخم مرغ و گوشت وجود دارد.

هریسا

غذای ارمنی هریسا، جایگاه ویژه ای در فرهنگ این کشور دارد. طوری که مردم ارمنستان در سومین شنبه سپتامبر، جشنی برای بزرگداشت هریسا برگزار می کنند.

هریسا به ارمنی به معنای « آن را هم بزنید» است. این غذای ارمنی در واقع نوعی فرنی است. هریسا از گندم های کرکوت همراه با گوشت مرغ یا بره درست می شود. این غذای ملی ارمنستان را می توانید در رستوران تاورن ایروان امتحان کنید.

اسپاس

اسپاس از محبوب ترین غذاهای سنتی ارمنستان است. اسپاس نوعی سوپ ماست با گندم و سبزیجات است. این غذای ارمنی مزه ترشی دارد و همراه با خامه سرو می شود. مردم ارمنستان، سوپ اسپاس را هم به صورت سرد در تابستان و هم به صورت گرم در زمستان می خورند. این غذای ارمنی، پایه ثابت منوی همه ی رستوران های ارمنستان است.

میرزاقاسمی ارمنی

ایکرا( ikra) یا خوراک بادمجان، از بهترین غذاهای سنتی ارمنستان است. این غذای ارمنی در بین گردشگران ایرانی دارد. میرزاقاسمی ارمنی از بادمجان، فلفل، پیاز، میخک، سیر، رب گوجه و رب فلفل، جعفری و ادویه هایی مانند فلفل سیاه، گشنیز و زیره است.

خاش

خاش نام کله پاچه ارمنی است. خاش غذای مخصوص ارمنستان در زمستان است. اگر به دنبال یک صبحانه خاص در ارمنستان هستید، حتما خاش را امتحان کنید. از آنجایی که خاش یک غذای سنگین است، توصیه می کنیم حتما آن را در صبح میل کنید. در ادامه بهترین رستوران های ارمنستان برای میل کردن خاش، معرفی شده اند:

رستوران تاورن ایروان

رستوران بورمونک

رستوران ایروان قدیم

رستوران پاندوک ایروان

لیست بهترین غذاهای ارمنستان

امتحان کردن طعم جدید غذاهای ارمنستان، از جذابیت های تور ارمنستان است. ایروان و ارمنستان پر از رستوران های متنوع با غذاهای خوشمزه و خاص است. دلمه از محبوب ترین غذاهای ارمنستان در بین گردشگران خارجی و ایرانی است. لاهماجون خاص ترین نوع پیتزا است که حتما باید آن را در ارمنستان امتحان کنید. هریسا و خوورات غذاهای ملی و سنتی ارمنی هستند. اسپاس و میرزاقاسمی نیز از بهترین غذاهای سنتی این کشور هستند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید