tripiha

معرفی بهترین غذاهای مالزی

می گورنگ یکی از خوشمزه ترین نودل های دنیا است. غذاهای مالزی با داشتن ادویه های خاص، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. مالزی تقریبا برای هر نوع سلیقه ای، یک غذای جدید و خوشمزه دارد. این کشور حتی برای گیاهخواران پر از غذاهای سالم و خوشمزه است. در ادامه بهترین غذاهای مالزی معرفی شده اند. اگر به مالزی سفر کردید، حتما آنها را امتحان کنید.

مالزی غذا چی بخوریم؟

ناسی لماک (Nasi Lemak)

ناسی لماک، از محبوب ترین غذاهای مالزی در میان گردشگران است. ناسی لماک، برنج پخته شده در شیر نارگیل است. این غذای تایلندی همراه با سس چیلی، انواع سبزیجات ، تخم مرغ و گوشت مرغ سرو می شود. ناسی امام یکی از بهترین غذاهای مالزی برای گردشگران ایرانی محسوب میشود.

روتی چانای (Roti Canai)

رونی چانای یک نان سنتی مشترک بین مردم هند و مالزی است. این نان خوشمزه بسیار نازک است و با روغن و آرد و ادویه های خاص درست می شود. این نان از بیرون ترد و از داخل کره ای و نرم است. روتی وای از خوراکی های محبوب و ارزان مالزی در میان گردشگران است.

بوبور چاچا (Bubur Cha Cha)

بویور چاچا، معروف ترین دسر مالزی است. این دسر در واقع نوعی سوپ شیرین با نارگیل است. این دسر خوشمزه در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود. هم به صورت گرم و هم سرد می توانید این دسر مالزی را امتحان کنید.

روژک (Rojak)

روژک یک سالاد سبزیجات خاص و خوشمزه است. این سالاد مالزی در بین کشورهای آسیایی دیگر مانند اندونزی نیز طرفداران زیادی دارد. این سالاد شامل انواع میوه و سبزیجات تازه، تخم مرغ ، سیب زمینی، توفوی سرخ شده و میگو است. ترکیب این سالاد همراه با سس تند بادام زمینی، بسیار محبوب است. این غذای مالزی را می توانید از غرفه های ماماک تهیه کنید.

نانسی گورنگ (Nasi Goreng Kampung)

نانسی گورنگ، غذای سنتی مالزی و اندونزی است. این غذای مالزی ترکیبی از برنج سرخ شده، همراه با گوشت چرخ کرده و ادویه جات مخصوص است. این غذای مالزی با ذائقه گردشگران ایرانی، بسیار سازگار است.

کرپوک لکور (Keropok Lekor)

اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید، حتما کرپوک لکور مالزی را امتحان کنید.کرپوک لکور در واقع ترکیبی از ماهی و آرد ساگو، همراه با ادویه های مخصوص است. این غذای مالزی برای طرفداران غذاهای تند نیز بسیار مناسب است.

می گورنگ (Mee Goreng)

اگر از طرفداران غذاهای نودلی هستید، حتما می گورنگ مالزی را امتحان کنید. می گورنگ در واقع نودل سرخ شده همراه با سیب زمینی، تخم مرغ توفوی سرخ شده، سبزیجات و ادویه های تند است. برخی از انواع می گورنگ نیز همراه با میگو، مرغ و گوشت سرو می شوند. غرفه های ماماک، بهترین مکان برای امتحان این غذای مالزی هستند.

لیست بهترین غذاهای مالزی

مالزی به غذاهای سنتی خوشمزه اش معروف است. غذاهای مالزی را می توانید در غرفه های خیابانی یا رستوران های شهر، امتحان کنید. غرفه های ماماک یکی از بهترین مراکز مالزی برای امتحان کردن غذاهای این کشور هستند. در ادامه لیستی از بهترین غذاهای مالزی از نظر گردشگران معرفی شده اند:

ناسی لماک

روتی چانای

بوبور چاچا

روژک

نانسی گورنگ

کرپوک لکور

می گورنگ

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید