tripiha

معرفی بهترین غداهای عمان برای ایرانی ها

تهیه کباب شووای عمانی حدود دو روز طول می کشد.غذاهای عمانی به ویژه کباب های این کشور، محبوبیت خاصی بین گردشگران دارند. رستوران گردی و امتحان غذاهای خوش عطر و طعم عمان، از جذابیت های سفر به این کشور است. در این مقاله بهترین غذاهای عمان برای گردشگران ایرانی معرفی کردیم. این مقاله سفری کوتاه به دنیای خوشمزه غذاهای عمانی است.

عمان غذا چی بخوریم؟

کباب شووا

کباب شووا غذای اصلی مراسم های خاص عمان مانند عید فطر است. تهیه این غذای عمان حدود دو روز طول می کشند. کباب شووا در واقع گوشت بره طعم دار شده تنوری است. عمانی ها پس از مزه دار کردن گوشت بره با ادویه هایی مانند گشنیز، زیره و سیر، آن را با برگ موز یا نخل می پیچند و داخل تنور سنگی قرار می دهند. سپس بعد از دو روز از تنور در می آورند. کباب شووا طعم کاملا متفاوت و لذیذی دارد. این غذا به راحتی در همه ی رستوران های مسقط و عمان یافت میشود.

نان عمانی

نان های عمانی، پایه ثابت سفره غذاهای این کشور هستند. مردم عمان عادت دارند هر غذایی را با نان بخورند. آنها اغلب خودشان در خانه مان می پزند. اما نانوایی های متعددی در شهر وجود دارد که گردشگران می توانند انواع نان های عمانی را از آنجا تهیه کنند.

کباب مشکاک

مشکاک یا همان کباب، از محبوبترین غذاهای عمان میان ایرانی ها است. کباب مشکاک را با انواع گوشت بره یا مرغ درست می کنند. چیزی که این کباب را از کباب های ایرانی متمایز می کند، ادویه های مخصوص عمانی است. اگر به عمان سفر کردید، ترکیب کباب مشکاکی با نان عمانی را از دست ندهید.

هریس

هریس یک غذای عمانی مشابه حلیم خودمان است. هریس از ترکیب گندم و گوشت درست شده است. هریس را به مدت طولانی و حرارت کم می پزند.بنابراین گوشت آن برای سالمندان و کودکان کاملا نرم و خوش خوراک است.

شاورما

شاورما یکی از محبوبترین غذاهای خاورمیانه محسوب می شود. این غذای عمانی شباهت زیادی به دونر کباب ترکیه دارد. از گوشت مرغ، بره، بوقلمون و گوساله برای تهیه شاورمای عمانی استفاده می کنند. این غذا معمولا با نان تازه و سبزیجات سرو می شود. شاورما به فراوانی در رستوران های خیابانی و غذا فروشی های عمان یافت میشود.

مشوی

ماهی شیر، از محبوب ترین ماهی های کشورهای حوزه خلیج فارس است. این ماهی در استان های جنوبی ایران نیز طرفداران زیادی دارد. مشوی در واقع ماهی شیر کبابی شده با ادویه های مخصوص عمانی است. سس لیمو نیز باعث بی نظیر شدن طعم مشوی شده است.

محبوس

اگر به غذاهای تند علاقه دارید، حتما محبوس عمانی را امتحان کنید. این غذای عمانی ترکیب از گوشت قرمز یا سفید همراه با برنج زعفرانی است. ادویه های مخصوص و تند عمانی، محبوس را به یکی از بهترین غذاهای عمان تبدیل کرده اند. این غذا معمولا همراه با سس گوجه فرنگی، نان عمانی و سبزیجات سرو می شود.

مشلتات

مشلتات نوعی دسر عمانی محسوب می شود. این دسر در واقع نوعی شیرینی چند لایه عربی است. در مشلتات ترکیباتی از نارگیل، شکلات نوتلا، ماهلبیا و مالبان وجود دارد. انواعی از سوسیس، پنیر و فلفل نیز در این دسر عمانی وجود دارند.

گوشت موتبه

گوشت موتبه، کباب عمانی روی سنگ است. زغال این غذای عمانی، سنگ سوزانده شده با آتش است. گوشت ادویه دار شده را روی این سنگ ها، کبابی می کنند. اگر به عمان سفر کردید، حتما این کباب سنگی را امتحان کنید.

لیست بهترین غذاهای عمان برای ایرانی ها

تقریبا همه ی غذاهای عمانی، با ذائقه ایرانی ها، سازگار هستند. غذاهای عمانی با ادویه های مخصوص، محبوبیت خاصی بین گردشگران ایرانی دارند. اگر به عمان سفر کردید، حتما غذاهای عمانی لیست زیر را امتحان کنید:

کباب شووا

کباب مشکاک

هریس

شاورما

مشوی

محبوس

مشلتات

موتبه

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید