tripiha

معرفی بهترین سوغاتی های کشور عمان

بهترین خرماهای جهان، متعلق به کشور عمان هستند. عمان دارای سوغاتی های خوراکی و صنایع دستی فوق العاده است. این کشور تقریبا برای هر سن و سلیقه ای، یک سوغاتی خاص دارد. در این مقاله بهترین سوغاتی های عمان معرفی شدهاند. با شناخت بهترین سوغاتی های عمان، بهترین هدیه را برای دوستانتان از عمان به ارمغان ببرید.

از عمان سوغاتی چی بخریم؟

سفال عمانی

سفال عمانی یکی از خاص ترین سوغاتی های عمان است. ظروف سفالی عمان در طرح های زیبایی وجود دارد. با این سوغاتی های خاص می توانید دکور خانتان را زیبلتر کنید. این ظروف سفالی علاوه بر جنبه ی زینتی، کاربردهای زیادی دارند. مردم عمان از این ظروف برای نگهداری خرما، آب و حبوبات استفاده می کنند.

این سوغاتی های زیبای عمان را می توانید در همه ی بازارهای سنتی و فروشگاه های صنایع دستی پیدا کنید. اما بهترین مکان برای خرید ظروف سفالی عمان، شهر بلا است. در این شهر می توانید انواعی از ظروف سفالی را مستقیم از کارگاه های سفالسازی تهیه کنید.

صندوقچه های تزیین شده مندو

محصولات هنری چوبی عمان در دنیا معروف هستند. صندوقچه های مندو یکی از بهترین سوغاتی های صنایع دستی عمان هستند. صندوقچه های مندو با ابعاد و طرح های تنوع بهترین هدیه برای عزیزانتان هستند. از این صندوقچه های زیبا، میتوانید برای نگهداری جواهرات و لباس هایتان استفاده کنید.

جواهرات عمانی

جواهرات نقره عمانی، با طرح های خاص، یک یادگاری عالی از عمان هستند. این سوغاتی های عمان را می توانید در بازارهای سنتی و مراکز خرید عمان، به راحتی پیدا کنید. جواهرات عمانی هدیه ای خاص و ارزشمند برای دوستانتان است.

کندر عمانی

کندر عمانی، بهترین کندر جهان محسوب می شود. بوی اسن کندر در بازار و سوغاتی فروشی های عمان، شما را مست خواهد کرد. کندر عمانی خواص زیادی دارد. از مهمترین آنها می توان پیشگیری و درمان عفونت‌های دهان از جمله دندان درد، زخم‌های دهان و التهاب لثه اشاره کرد. این سوغاتی خوشمزه را میتوانید هم به صورت خوراکی و هم استنشاقی استفاده کنید. سوزاندن کندر عمانی همراه با اسپند باعث ضدعفونی هوای محیط می شود. با سوزاندن این کندر ، تمام خاطرات شما از سفر به عمان، زنده خواهد شد.

ظروف نقره عمانی

صنایع دستی نقره عمان، محبوبیت زیادی بین کشورهای عربی دارند. ظروف نقره عمانی، یکی از محبوب ترین سوغاتی های این کشور هستند. نقره به کار رفته در این ظروف، از کیفیت بالایی برخوردار است. ظروف قهوه خوری نقره، جعبه جواهرات و کندر سوز، از بهترین سوغاتی های عمان هستند.

خنجر عمانی

خنجر در فرهنگ کشور عمان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مردان عمان در مراسم های خاص و عروسی ها، خنجر عمانی را به کمر خود می بندند. این خنجر اغلب با نقره ساخته می شود. برخی از خنجرهای عمانی، از عاج فیل ساخته می شوند که قیمت بالاتری دارند.

کوما؛ کلاه عمانی

کوما، کلاه سنتی مردم عمان است. کلاه های سنتی کوما، با طرح ها و رنگ های متنوع، در بازار های سنتی عمان به فراوانی یافت می شوند. این کلاه ها یک یادگاری خاص از عمان هستند. این سوغاتی عمان هم برای مردان و هم خانم ها، بهترین هدیه است.

خرمای عمانی

عمان، یکی از بزرگترین صادر کنندگان خرما در جهان است. این کشور بیش از 200 نوع خرمای مرغوب دارد. با خوردن خرماهای عمانی، بی شک به یکی از طرفدارن آن تبدیل خواهید شد. این سوغاتی های خوشمزه عمان را می توانید به صورت تازه از بازارهای سنتی عمان تهیه کنید. در لیست زیر خوشمزه ترین خرماهای عمانی معرفی شده اند:

خرمای خضروی

خرمای سمیلی

خرمای خنیزی

لیست بهترین سوغاتی های عمان

بخش عمده سوغاتی های عمان را محولات صنایع دستی تشکیل می دهند.ظروف سفالی، کلاه های سنتی، خنجر عمانی، ظروف نقره و صندوقچه های مندو، از بهترین سوغاتی های عمان هستند.

انواع خرما و کندر نیز از جمله سوغاتی های خاص این کشور هستند که پیشنهاد میکنیم حتما آنها را در لیست خرید خود جای دهید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید