tripiha

معرفی بهترین غذاهای تایلند برای ایرانی ها

انتخاب غذای مطابق با ذائقه ی ایرانی ها، در سفر های خارجی بسیار مهم است. بعضی غذاهای تایلندی حاوی ترکیبات غیر حلال یا گوشت خام هستند. مصرف این غذاها ممکن است برای گردشگران ایرانی خطر آفرین باشد. در این مقاله بهترین غذاهای تایلندی برای ایرانیان را معرفی کردیم. با شناخت غذاهای این کشور، می توانید با خیال راحت از غذاهای سالم و خوشمزه تایلندی لذت ببرید.

تایلند غذا چی بخوریم؟

پدتای – Pad Thai

پدتای خوشمزه ترین نودل دنیا است. این نودل تایلندی همراه با ادویه های خاص پخته می شود. سس آن را کنار میگو، بادام زمینی، پیاز و تخم مرغ سرو می کنند. پدتای یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی تایلند است. این غذای تایلندی با قیمتی ارزان، شمارا برای ساعت ها سیر نگه می دارد.

سام تام – Som Tum

سام تام نوعی سالاد تایلندی است. این سالاد ادویه های تندی دارد و برای کودکان مناسب نیست. اما از غذاهای محبوب تایلندی در میان گردشگران محسوب می شود. ترکیبی از میگو، بادام زمینی و خرچنگ در این سالاد وجود دارد. علاوه بر آن انواعی از سبزیجات مانند لوبیا سبز، سیر، هویج ، برگ های کلم، انبه و گوجه، سام تام را به یکی از سالم ترین غذاهای تایلند تبدیل کرده است.

تام یام گونگ – Tom Yum Goong

اگر از طرفداران غذاهای سوپی هستید، تام یام گونگ بهترین گزینه است. این سوپ تایلندی خوشمزه طرفداران زیادی در بین تایلندی ها و گردشگران دارد. تام یونگ در واقع ترکیبی از میگو و قارچ همراه با سس مخصوص است. ادویه هایی مانند موسیر، فلفل، سبزیجات خشک، سنبل هندی و کوشنه، باعث طعم بی نظیر این سوپ تایلندی شده است.

تام خا گای – Tom Kha Gai

اگر از طرفداران غذاهای تند هستید، حتما تام خا گای تایلندی را امتحان کنید. این غذای تایلندی ترکیبی از مرغ یا میگو، همراه با شیر نارگیل است. ساقه های سنبل هندی در کنار ادویه ها و سبزیجات، طعمی بی نظیر به تام خا گای می دهند. این غذای تایلندی در اکثر رستوران ها و غرفه های خیابانی تایلند، به فراوانی یافت می شود.

خائو پات – Kao Pat

غذاهای برنجی، همواره مورد علاقه گردشگران ایرانی بوده است. خائو پات نوعی برنج سرخ شده است که همراه با انواع سبزیجات، گوشت، مرغ و میگو سرو می شود. ان غذای تایلندی در بین گردشگران ایرانی، بسیار محبوب است. انواع خائو پات را می توانید در رستوران های این کشور یا غرفه های خیابانی، میل کنید.

خائو من گای – Kao Man Gai

خائو من گای یکی از سالم ترین غذاهای تایلندی است. خائو من گای، ترکیبی از مرغ آبپز شده همراه با برنج و برش های خیار است. خائو من گای یک غذای تایلندی مناسب برای سالمندان و کودکان است. این غذا به راحتی در همه ی رستوران های تایلندی پیدا می شود.

گای تاد – Gai Tod

گای تاد، در واقع نوعی بال مرغ همراه با ادویه های خاص تایلندی است. ترکیب گای تاد همراه با سس شیرین و برنج، بهترین غذای تایلندی برای ایرانی ها است. این غذا به فراوانی در غرفه های خیابانی و رستوران های تایلندی یافت می شود.

لیست بهترین غذاهای تایلندی برای ایرانی ها

بسیاری از غذاهای تایلندی، طرفداران زیادی بین گردشگران ایرانی دارند. اغلب این غذاها شامل ترکیبات گوشت، مرغ، سبزیجات و برنج هستند. نودل نیز از محبوب ترین غذاهای تایلندی است. در ادامه لیستی از بهترین غذاهای تایلند برای ایرانی ها معرفش شده است:

پدتای – Pad Thai

سام تام – Som Tum

تام یام گونگ – Tom Yum Goong

تام خا گای – Tom Kha Gai

خائو پات – Kao Pat

خائو من گای – Kao Man Gai

گای تاد – Gai Tod

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید