tripiha

معرفی بهترین جاذبه های دیدنی کوالالامپور مالزی

بزرگترین پارک پروانه دنیا در کوالالامپور، پایتخت مالزی قرار دارد.کوالالامپور از دیدنی ترین شهرهای مالزی است. معابد قدیمی و موزه های کوالالامپور در دنیا معروف هستند.در این مقاله بهترین جاذبه های دیدنی کوالالامپور معرفی شده اند.

کوالالامپور مالزی کجا بریم؟

برج‌ های دوقلوی پتروناس

برج های دوقلوی پتروناس، از معروف ترین جاذبه های دیدنی کوالالامپور مالزی هستند. هر کدام از این برج های دوقلو دارای 88 طبقه هستند که با یک پل بهم وصل می شوند. یکی از جذاب‌ترین بخش های برج های دوقلوی پتروناس، آسانسورهای آن هستند. سوار آسانسورهای سریع تا پل آسمان (در طبقه 41) شوید و شهر را از دیوارهای شیشه ای جذاب تر ببینید.

یکی از زیباترین پارک های کوالالامپور نزدیک این برج ها قرار دارد. می توانید در پارک KLCC قدم بزنید. از فروشگاه‌هایSuria KLCC بازدید کنید. بازدید از آکواریوم زیر آب و گالری هنری را نیز از دست ندهید. همچنین می توانید برای تماشای اجرای ارکستر فیلارمونیک مالزی در سالن تماشایی فیلارمونیک پتروناس، بلیط رزرو کنید.

غارهای باتو

غارهای باتو کوالالامپور، از مهم ترین جاذبه های دیدنی مالزی هستند. این غارهای دیدنی در 14 کیلومتری کوالالامپور قرار دارند. غارهای باتو از مقدس ترین مکان های مذهبی مالزی برای هندوها است. با طی کردن 272 پله رنگی به غارهای شگفت انگیز باتو خواهید رسید. در کنار این پله ها، بزرگترین مجسمه هندوهای مالزی قرار دارد. بسیاری از گردشگران برای عکاسی با این مجسمه بزرگ طلایی، از منطقه باتو بازدید می کنند.

پارک پروانه کوالالامپور

بزرگترین پارک پروانه ی دنیا، در کوالالامپور مالزی قرار دارد. بیش از 5 هزار گونه پروانه در این پارک وجود دارد. بازدید از آبشار، مرداب و حوضچه‌‌هایی با ماهی‌های رنگارنگ را از دست ندهید. پارک پروانه کوالالامپور برای کودکان نیز جذابیت زیادی دارد.

غذاهای خیابانی الور

خیابان الور در شب به یکی از داغ‌ترین مکان‌های غذاخوری در کوالالامپور تبدیل می‌شود. فروشندگان متعددی در این بازار شبانه، غذاهای تازه و خوشمزه می پزند و خوراکی های فراوانی برای وسوسه شما دارند. خوردن غذاهای خیابانی یک گزینه عالی برای سفر ارزان در مالزی است و می‌توانید طیف وسیعی از غذاهای محلی را امتحان کنید. تعداد زیادی صندلی در فضای باز وجود دارد. برخی از غذاخوری‌ها قسمت‌های سرپوشیده نیز دارند.

بازار مرکزی کوالالامپور

بازار مرکزی کوالالامپور، بهترین مرکز مالزی برای خرید سوغاتی های مالزی است. این بازار از معماری کلاسیک منحصر به فردی برخوردار است. لباس‌های سنتی، منسوجات، صنایع دستی و آثار هنری متنوعی در این بازار خواهید یافت.

محله چینی ها

بعد از سفر به کوالالامپور می توانید ادعا کنید که بازار چین را هم دیدید. محله چینی ها در خیابان پنانگ کوالالامپور قرار دارد. این منطقه از شلوغ ترین مراکز خرید مالزی است. در محله چینی ها می توانید انواع کالاها و سوغاتی های مالزی را با قیمتی باور نکردنی تهیه کنید.

ساختمان سلطان عبدالصمد

ساختمان سلطان عبدالصمد، بهترین جاذبه دیدنی کوالالامپور برای عاشقان معماری است. این بنای تاریخی زیبا در میدان مرداکا یا میدان استقلال کوالالامپور قرار دارد. ترکیب سبک‌های موری، گوتیک و اروپایی این ساختمان شما را شگفت زده خواهد کرد.

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی، به سبک مالایی ساخته شده است. این موزه برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. بازدید از گالری مالزی جدید، گالری مالزی مستعمراتی، گالری پادشاهی و گالری تاریخچه اولیه این موزه را از دست ندهید. در این گالری ها، آثار ارزشمندی از طبیعت، اسلحه و موسیقی وجود دارد. در موزه ملی مالزی با مراسم و جشنواره های فرهنگی مالزی، بیشتر آشنا خواهید شد.

معبد تیان هو

معبد تیان هو، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد جنوب شرقی آسیا است. معبد تیان هو برای مردم کوالالامپور اهمیت ویژه ای دارد. علاوه بر مراسم های مذهبی، مراسم ازدواج یز در این معبد برگزار می شود. معماری خاص تیان هو با ستون های قرمز و کنده کاری های خاص، هر بیننده ای را شگفت زده می کند.

لیست بهترین مکان های دیدنی کوالالامپور مالزی

کوالالامپور از مقصد های گردشگری محبوب آسیا شناخته می شود. معبد تیان هو و ساختمان سلطان عبدالصمد از بهترین مکان های دیدنی کوالالامپور برای عاشقان معماری است. محله چینی ها و بازار مرکزی کوالالامپور، از بهترین مراکز خرید این شهر هستند. پارک پروانه و غارهای باتو بهترین مکان های دیدنی کوالالامپور برای خانواده ها هستند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران

جهت مشاوره رایگان تلفنی کلیک کنید